Saturday, June 23, 2012

my turn ~

Assalamualaikum w.b.t frens .
tadi chatting dengan kawan lama time sekolah dulu ,
dia tanya "tengah buat apa sekarang , dah habis belajar ke belum" .
so , cakap lah "belum" . 
dia tanya pulak "bila habis , lagi berapa tahun".
saya kata "habisnye tahun depan" .
dia tanya "bila plan nak kawin?"
"kahwin tu tak tau lah . kalau jodoh panjang kahwin lah . ingat nak sambung belajar lagi . wat master"
"yeke,sambil belajar pun boleh kahwin kan?.saya ingat nak kahwin lah"
"yer,boleh jer . kalo ada orang masuk meminang boleh la"
"bestnye,ramai dah kawin"
"tu lah.jeles tengok orang kawin tp rasa mcm belum bersedia"
"tulah ramai kawan saya tengah study ramai kawin. esok pun ada batch saya nak kawin"
"jodoh dia murah..Alhamdulillah"
"wah,dengkinya..saya xde pun org masuk meminang"
" samalah kita"
"tak apelah , doa jelah semoga calon yang Allah kurniakan kepada kita satu hari nanti boleh bawa kita ke syurga . even lambat kawin but berkekalan"
"betul tu..yang penting kita doakan dapat suami yang beriman dan berakhlak"


Versi chatting yang dah disunting sedikit sebanyak.
Sebenarnya , dalam hati terdetik ,saya pun nak kahwin jugak .
Saya nak hubungan yang halal disisi Allah . Kawan kawan saya dah ramai yang mendirikan rumahtangga. Betul jugak , sambil belajar pun boleh kahwin . Ramai remaja di universiti sekarang berkahwin bagi mengelakkan perkara buruk berlaku serta untuk menjauhi fitnah . Tak sabar nak didik anak sendiri . Minda ini juga terdetik , sape yang masuk meminang (buat istikharah , dapat restu mama abah , ada ciriciri yang selama ni saya doakan , solat sunat dan doa) , kalau petunjuknye baik , InsyaAllah , hati hamba Allah ni sudi terima ^^

No comments:

Post a Comment