Saturday, December 8, 2012

Ask Allah . He knows EVERYTHING !

Assalamualaikum w.b.t sahabat yg tercinta .
Semoga dirahmati Allah s.w.t .
First of all , thank you Allah for always being there for me while i'm weak and clueless .
Setiap kemusykilan yang kita hadapi , yang menyulitkan hati kita , yang membebankan pemikiran kita ,
tiada tempat lain untuk mengadu , merayu dan bertanya , hanya pada Allah s.w.t .
Masa kita tengah single ni , setiap lelaki yang beriman terlintas depan kita , kita rasa nak buat suami . hehe
Jika hati dah terpaut, apa yang saya amalkan , berdoa setiap kali lepas solat ,
"Ya Allah jika Si Fulan Bin Si Fulan itu jodohku , pertemukanlah aku dengan dia . Jika dia bukan jodohku , Kau jauhkanlah aku dengan dia"
Alhamdulillah , Allah itu Maha Mendengar .
Allah paling suka kalau kita berbicara , meluahkan perasaan padanya .
Jawapan yang diterima , ku terima dengan hati yang terbuka .
Contohnya jawapan drpd Allah ,
1)nampak kat fb dia , dia bergambar dgn makwe dia . 
2)jarang bersua muka . ada je yang menghalang untuk berjumpa .
3)hasil pemberitahuan kawan kawan .
Itu semua jawapan drpd Allah cume medium nya berbeza . 
Sahabat sahabat mungkin dapat jawapan yang berbeza juga .
Yang penting berdoa dengan seikhlas hati .
Kerana saya percaya janji Allah , bukan janji manusia .
Janji manusia hanya mimpi , janji Allah itu pasti ^^

*bisa menerima kedatanganmu , maka , aku juga bisa menerima pemergianmu*



No comments:

Post a Comment