Sunday, December 23, 2012

Sahabat . Sentiasa Sahabat .

Bertahun dulu ,
Walau bertahun yang lalu ,
Masih kukuh di tunjang akalku ,
Kau berpesan padaku ,
"Kau sahabatku ,
Sampai nanti ,
Walau sampai syurga nanti ,
Kau teman aku ."

Aku angguk setuju ,
Akur kah hatiku ?
Dengan keputusan sebegitu ?
Ya , aku tunduk dan ku renung jitu ,
Baik , aku bisa begitu ,
Kau sahabatku ,
Sampai syurga , kau tetap begitu .

Kau telah mencuri hatiku ,
Namun ku biar kau berlalu ,
Kau pergi kerana ada yang lebih cintakan aku ,
Masakan bisa begitu ?
Sedangkan hatiku sudah dalam genggaman mu ,
Aku sayu , aku keliru ,
Adakah kau juga begitu ?
Bagaimana dengan perasaanmu ,
Aku ingin nak tahu .

Beberapa hari berlalu ,
Memori ini mengimbas kembali dirimu ,
Jangan salahkan aku ,
Memori aku ,
Bukan aku , Betul , bukan aku !
Sudah ku pesan , kau sahabatku ,
Tapi memori aku ingin jua padamu .
Pada Allah ku mengadu ,
Andai kau jawapan bagi diriku ,
Aku terima dirimu . Aku terima .

No comments:

Post a Comment